יום שישי, 20 בינואר 2012

לקראת יום האישה הבינלאומי: לא עוד דיאטות והרעבות

איך לאכול בלי לסבול ולשמור על הבריאות:

דיאטה היא אחד השקרים הגדולים בהיסטוריה. מחקרים מצביעים על כך כי אף דיאטה לא מחזיקה לעד וכולן סופן להסתיים בהתקף זלילה מפצה על תקופת סבל וצמצום ומשם הדרך לצבירת משקל ושומן עודפים  גבוהים מאלו שהיו לפני הדיאטה, קצרה ביותר, שלא לדבר על הסבל הנפשי ותחושת הכישלון המלווה תהליך זה.
לכבוד יום האישה הבינלאומי ברצוני להציע, לכן הנשים, את הדרך היחידה שיכולה לעבוד לזמן ארוך מבלי להסתיים במפח נפש והיא הדרך של שינוי אורחות חיים ביחד עם שינוי ה"ראש" והיחס אל הגוף כלומר: להציב מטרות מציאותיות ולא לשאוף לרזון בלתי אפשרי אלא למשקל תקין ובריא למבנה הגוף, לגיל ולמצב הבריאותי.
השיטה נקראת: "לאכול בלי לסבול". מה מאפיין אותה?
כלל ראשון: מותר לאכול הכל, אך במידה ומתוך מודעות והנאה ( זה אומר שאוכל דיאטתי וטפל איננו רצוי).
כלל שני: יש להעדיף אוכל ביתי ולהמעיט במזון תעשייתי. למשל: עדיף להכין בבית שניצל, אפילו מטוגן מאשר לקנות כתיתות עוף קפואות ולחמם בתנור.. או להכין אטריות בבית עם רוטב עגבניות  שמן זית ושום מאשר לקנות רוטב מוכן או לאכול מנת אטריות מהירה.
כלל שלישי: יש לשלב ירקות בכל ארוחה. הירקות תורמים לנפח המזון ובכך להגדלת המנות שלנו וכן ערך תזונתי גבוה. בירקות ויטמינים ומינרלים רבים, סיבים תזונתיים החשובים לתהליך העכול ואיזון ערכי הסוכר, הכולסטרול ולחץ הדם ופיגמנטים(צבעים) התורמים לעכוב ההזדקנות ותהליכים מנוונים המקדמים סרטן מחלות לב ושיטיון(אלצהיימר).
כלל רביעי: יש לאכול 3-5 ארוחות ביום על מנת שלא לפתח רעב כבד בין הארוחות ואז להגדיל את הסיכוי לזלילות. כל ארוחה רצוי שתכלול מזון עשיר בפחמימה, מזון עשיר בחלבון וירקות או פירות . למשל: ארוחת בוקר הכוללת שבולת שועל (פחמימה) חלב( חלבון)ובננה (פרי) או ארוחת צהריים הכוללת: עוף, דג או עדשים (חלבונים), אורז מלא או תפוח אדמה או קינואה(פחמימה) וירקות טריים ומבושלים.
כלל חמישי: שומן הוא מרכיב מאוד בריא וחשוב ואין להמנע ממנו בעקר כאשר מקורו בשמן זית, טחינה, אבוקדו ואגוזים . השומנים המזיקים מסתתרים במרגרינה, שמן סויה ושומנים מוקשים(טראנס) האופייניים למזונות תעשייתיים ומהם רצוי להמנע.
כלל שישי: לשתות מים על בטן ריקה ולפני כל ארוחה, רצוי מים קרים. המים מסייעים בעכול ובהוצאה אנרגטית של הגוף ( ולא מים בטעמים, מיצים, כולל טבעיים, משקאות דיאט וכדומה..).
כלל שביעי: לאכול על פי אותות הגוף. נכון שארוחת בוקר זה חשוב ובריא לאכול, אך אם ממש לא בא לכן, אכלו מאוחר יותר.. זה בסדר ( הדבר נכון גם בלילה. אפשר לאכול ארוחה קלה מאוחר בלילה אם מרגישים רעב).
כלל שביעי: כבדו את גופכן: איכלו בשקט, עם האנשים האהובים עליכן, בשעות מסודרות, ללא טלוויזיה, סלולאריים והפרעות אחרות.
כלל שמיני: התארגנה! זה הכלל החשוב ביותר: ערכו קניות באופן מסודר הכוללות ירקות(אפשר גם קפואים), פירות, דגנים, קטניות, דגים, חזה עוף טרי (אפשר להקפיא ולהוציא בבוקר , לשם הכנה בערב) וקחנה כריכים בריאים לעבודה.
כלל תשיעי: הימנעו נא ממזון לא בריא: בורקסים, נקניקיות, ופלים, חטיפים, מעדני חלב( הם כמו גלידות!), עוגות ועוגיות תעשייתיות ובעקר ממיצים ומשקאות מוגזים עשירים בסוכר. פרגנו לעצמכן מידי פעם מתוק עדיף על בסיס שוקולד מריר, טחינה, סילאן או פירות טריים או מ"הלא בריאים" במידה.
כלל עשירי: זוזו כל יום לפחות 30 דקות (או צברו 4 שעות פעילות גופנית בשבוע): אם ברצף או בחלוקה של מספר דקות בכל פעם. נמצא כי פעילות גופנית מתונה (בעקר הליכה) היא הגורם המגן ביותר על גופנו ומשקלנו לאורך זמן, טיפים כתבות ומידע חשוב תוכלו למצוא באתר: http://foodsdictionary.nana10.co.il/

בהצלחה רבה ועם הרבה אהבה

עינת לב ארי דיאטנית.


מתכון מהיר לנשנושי ירקות קלויים בתנור :
חמרים: בטטה בינונית פרוסה דק, חציל גדול חתוך לקוביות גדולות עם הקליפה, 2 פלפלים אדומים, פלפל ירוק אחד, 2גזרים פרוסים, 2 קישואים צעירים חתוכים לאורכם לרבעים, חצי כרובית או ברוקולי שלם מפורק לפרחים קטנים, לפחוןת ראש שום שלם מפורק.
3 כפות שמן זית.
2כפיות מלח גס או אטלנטי
כף בזיליקום או אורגנו יבש או חופן טימין טרי או רוזמרין קצוץ.
בקערה גדולה מערבבים את הירקות עם שמן הזית , המלח  והתבלינים.
אופים בתבנית גדולה בתנור שחומם ל180 מעלות , הופכים את הירקות לאחר 20 דקות וממשיכים עוד כ20 דקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה